Annemijn Callenbach

Senior Assistant Accountant

Je wordt hier gezien en gewaardeerd

Bij BDO maken mensen het verschil. Niet de cijfers. De basis van ons succes wordt dan ook gevormd door persoonlijke groei en waardevolle relaties. Dit kan ook betekenen dat je als BDO’er deels op locatie werkt bij de klant. Alsof je daar een van de collega’s bent.

Annemijn Callenbach (29) werkt inmiddels vier jaar bij BDO, waar ze als senior assistent accountant op de afdeling Accountancy & Bedrijfsadvies (A&B) in Amstelveen een dynamische rol vervult, waarbij ze niet aan een plek gebonden is. “De combinatie van op kantoor werken én bij klanten op locatie, maakt het werk heel afwisselend en leerzaam.”

Direct met de praktijk in aanraking

Annemijn kwam bij BDO binnen via een inhouse-dag, georganiseerd door BDO voor studenten van de opleiding Accountancy. “Tijdens de inhouse-dag raakte ik in gesprek met een collega van de afdeling A&B en dat wekte direct mijn interesse.”

Inmiddels is Annemijn een vaste waarde binnen het A&B-team van de vestiging Amstelveen. Ze maakt deel uit van het TMT-team (Technologie, Media en Telecom) / Zakelijke Dienstverlening, waar ze zich vooral bezighoudt met de outsourcingskant van de accountancy. Dat betekent concreet dat ze de financiële administratie verzorgt voor bedrijven. “Ik ben wekelijks op locatie bij de klant. Daar verwerk ik de administratie, ga ik het gesprek aan met de klant, optimaliseer ik processen en ben ik het eerste aanspreekpunt voor de medewerkers en directie. Het is een hele nauwe en plezierige samenwerking.”

Werkdag 

Sinds een paar maanden is ze elke dinsdag aanwezig bij een klant actief in de detailhandel in de regio Amsterdam. Op deze dag wordt door haar en een collega de financiële administratie verwerkt voor verschillende entiteiten voor die klant. Doordat de financiële administratie up-to-date is, heeft de klant maandelijks inzicht in de cijfers. Per kwartaal wordt door het team van BDO een rapportage verstrekt. Vervolgens vindt per kwartaal een adviesgesprek plaats om de cijfers en andere actualiteiten te bespreken.

Op de andere dagen werkt ze onder meer aan jaarrekeningen, verbetering van administratieve processen en begeleidt ze starters en stagiairs. "Ik heb plezier in mijn werk door deze afwisseling en het teamgevoel op kantoor. Samen naar een doel toewerken geeft mij de meeste voldoening."

Jong, dynamisch en heel persoonlijk

Het liefst werkt ze in teamverband aan één grote opdracht. “Bij het samenstellen van jaarrekeningen en het verwerken van administraties werk je met een team van collega's samen aan de opdracht. Eén team dat alles oppakt, passend bij de multidisciplinaire aanpak van BDO.”

De werksfeer op de afdeling A&B in Amstelveen is volgens haar uniek. Het team is jong, dynamisch en persoonlijk. Medewerkers worden niet als nummers behandeld; iedereen kent elkaar en alles is bespreekbaar. Hoewel er een hiërarchie is, is deze nauwelijks merkbaar. De toegankelijkheid van leidinggevenden en partners, waarbij je eenvoudig kunt binnenlopen, maakt het werken bij BDO zeer prettig.

Persoonlijke groei en ruimte voor initiatief

Vanaf het begin voelde Annemijn zich gesteund in haar ontwikkeling bij BDO. In het begin vond ze het spannend om een hele dag bij een klant te zitten en alles ‘zelf’ te moeten doen. Dankzij de uitgebreide begeleiding heeft ze haar schriftelijke en zakelijke communicatie sterk verbeterd, wat haar het vertrouwen heeft gegeven om zelfstandig bij nieuwe klanten te werken.

Een ander voorbeeld van hoe BDO de medewerkers echt ziet en hoort, is een idee dat Annemijn zelf aandroeg: het buddysysteem. Het buddysysteem bij BDO houdt in dat stagiairs/werkstudenten of starters één vast aanspreekpunt krijgen. Deze collega’s hebben gemiddeld een tot twee jaar werkervaring. Zij weten ook nog heel goed hoe het was om te starten bij BDO. Dit systeem zorgt ervoor dat nieuwe medewerkers altijd iemand hebben om vragen aan te stellen en begeleiding te krijgen, naast hun mentor. Het idee werd direct geïmplementeerd, wat de werkdruk beter verdeelde en de ontwikkeling van nieuwe medewerkers versnelde.

De hechte band met collega’s blijft niet beperkt tot kantooruren. “Je leert je collega’s zo goed kennen dat je bij een aantal collega’s ook op elkaars verjaardagen komt, of bij housewarmings en bruiloften. Grote levensgebeurtenissen worden gedeeld. Best bijzonder.”

Zelf bijdragen aan de nieuwe generatie

Naast haar reguliere werkzaamheden is Annemijn actief betrokken bij wervingsactiviteiten. Ze vertegenwoordigt BDO tijdens inhouse-dagen en speeddates met studenten, waarbij ze informatie verstrekt over BDO als organisatie en de A&B praktijk daarbinnen.

Volgens Annemijn onderscheidt BDO zich als werkgever door de persoonlijke benadering en ontwikkeling. Ontwikkeling staat hoog in het vaandel; ideeën worden serieus genomen en er is ruimte om deze uit te voeren, wat zeer waardevol is.

Het klantcontact, teamgevoel en de persoonlijke groei voegen echte waarde toe aan haar werk bij BDO. Voor wie nog twijfelt over een baan bij BDO, heeft ze een duidelijke boodschap: "Bij ons is geen dag hetzelfde. Wat ik belangrijk vind, is dat er naar je wordt geluisterd. Je wordt gezien en wordt gewaardeerd."
 

Hulp nodig?

Laura van Dalen

Stuur mij een bericht en ik help je graag verder

Stuur een appje

Laura van Dalen

Corporate Recruitment Specialist

Loop jouw droombaan niet mis!

Maak een jobalert aan en ontvang de nieuwste vacatures die bij jou passen. 

Zet jobalert aan